Direct een
afspraak maken
Personal training


Personal training

Fitte en sterke atleten zijn niet meer weg te denken uit de hedendaagse sportwereld. Alle acties moeten sneller en krachtiger worden uitgevoerd. Denk aan de nieuwe wereldrecords die worden behaald op verschillende sportdisciplines en de hogere intensiteit waarmee de wedstrijden in teamsport worden gespeeld.

Daar staat tegenover dat sporters na blessures zo snel mogelijk weer op hun topniveau ‘moeten’ terugkeren. Ze moeten zo snel mogelijk de weerstanden van hun sport aankunnen en dan ook fit blijven.

De personal/performance trainer is er niet alleen voor de wedstrijdsporter, de performance trainer is er ook voor degene die als doel heeft om af te vallen en hier graag hulp bij wil gebruiken. Zodat hij/zij onder begeleiding kan gaan sporten en de kans op blessures verkleind.

De Performance Trainer kan u helpen bij:

  • krachttraining: 1-op-1 begeleiding, small group training of sportteams
  • training programma’s
  • looptraining
    • accelereren en decelereren
    • agility
    • draaien, wenden en keren
  • conditie-/kracht opbouw na (chronische)ziekte

De bovenstaande trainingen zullen sportspecifiek zijn.

 

Daarnaast kan de Performance Trainer u ook helpen bij:

  • Personal training
  • in samenspraak met de fysiotherapeuten het laatste deel van uw hersteltraject ingaan
  • het revalidatietraject als onderdeel van het team van therapeuten bij meer of minder complexe zorgvragen

 

Wat is het verschil tussen personal training en performance training?

Personal training

Personal training is onder begeleiding sporten waarbij de training niet sportspecifiek is, maar gericht op het halen van de door ons samengestelde doelstelling. Deze doelstellingen zullen verschillen per persoon. Wat deze doelstelling gemeen hebben is dat het een investering in jezelf is.

Het traject zal begonnen worden met een intake. Bij deze intake zullen eventuele risico’s , sportgeschiedenis, blessure historie en de doelstelling(en) worden bepaald. Tijdens de intake zullen ook testen worden afgenomen, deze testen zullen afhankelijk zijn de doelstellingen. Tijdens het trainingstraject zal er een tussenmeting plaatsvinden, om vooruitgang te meten of de doelstelling(en) eventueel bij te stellen. Aan het einde van het traject zullen we een eindmeting uitvoeren.

Het doel van de personal training is om de sporter met een voldaan en tevreden gevoel naar huis te laten gaan. De oefeningen die worden uitgevoerd in de trainingen zullen oefeningen zijn waarbij we meerdere spiergroepen aanpakken. Daarnaast zullen alle oefeningen met ‘vrije gewichten’ worden uitgevoerd om het lichaam nog meer te laten werken.

 

Performance training

Performance training is het onder begeleiding sporten waarbij de trainingen sportspecifiek zijn, gericht op het verbeteren van bijvoorbeeld: (duel)kracht, explosiviteit, balans etc. Aan het begin wordt er een intake gedaan met de sporter. Daar zullen eventuele risico’s, sportgeschiedenis, blessure historie, belasting van de sporter en de doelstelling worden besproken. Er wordt een nul-startmeting uitgevoerd en tijdens het trainingstraject vinden er een of meerdere tussenmeting(en) plaats. Dit vormt een belangrijke basis voor de trainingen en evaluaties en waar nodig worden de doelstelling(en) bijgesteld.

Indien de sporter zich wil voorbereiden op een groot toernooi zal er automatisch in de trainingen een periodisering plaatsvinden zodat de sporter zo ‘fris’ en fit  mogelijk aan de start van het toernooi staat.

De trainingen zullen ook bestaan uit oefeningen met vrije gewichten. Zo krijgt de sporter meer controle over het lichaam en werken we sportspecifiek.

Zie voor meer informatie op de pagina "high performance training".


Verschillende trainings-paketten

- Personal training

- Duo personal training

Deze trainingen kunnen gericht zijn op personal training of op performance training.

Waarbij met een duo een intake wordt gedaan en gaan kijken naar de doelstellingen van het duo op basis hiervan een trainingsplan gaan schrijven waarbij aan de verwachtingen van allebei de sporters wordt voldaan. Het doel van het in due sporten is om een stok achter de deur te houden. En extra motivatie te creëren waardoor er misschien nog uitdagendere doelstellingen kunnen worden geformuleerd. Bij de performance trainingen kan er door duo sporter nog meer sportspecifiek getraind worden. Door duo oefeningen te doen die sport gerelateerd zijn.

 

- Small group training

De small group trainingen zullen trainingen zijn waarbij er een ‘full-body’ training zal worden gedraaid. Alle grote spiergroepen zullen worden getraind. Daarnaast zullen alle oefeningen net als bij de andere trainingen worden uitgevoerd met vrije gewichten.

In de trainingen zullen oefeningen per persoon worden aangepast indien dit nodig is. Zo kan iedereen op zijn/haar niveau werken en alles uit de trainingen halen. Naast het trainen staat een sociaal aspect ook centraal in de trainingen, er zullen dus ook oefeningen zijn  waarbij je moet samenwerken.

 

- Teamtrainingen

De doelstellingen van de trainingen zullen in overleg met de trainer worden bepaald. Daarnaast wordt er ook gekeken naar de belasting van de trainingen en de rest van de week van de sporters. Met als doel dat er zo min mogelijk blessures vallen. De trainingen zullen sportspecifiek zijn.

De periode en dus ook de intensiteit van de trainingen kunnen variëren:

  • conditie en kracht opbouw in het begin van het sportseizoen
  • loop/kracht trainingen tijdens het seizoen
  • loop/kracht trainingen in aanloop naar een belangrijk toernooi/ play-offs.

 

- Trainingen op maat

Graag bekijken we samen met je wat de wensen zijn. Bijvoorbeeld een training parallel aan een fysiotherapeutische behandeling, een specifiek traject ter voorbereiding van een operatie of een combi traject met begeleiding van de diëtiste of coach.


Direct een afspraak maken